Hace fuuu... Advertising History in Ecuador
Keywords:
advertising, history, milestonesSynopsis
In this book, Ximena Ferro Aldunate, makes a series of profiles of the main Ecuadorian advertising professionals active in different decades. With anecdotes and data on the development of the industry, the author and the 58 characters portrayed give an account of a dynamic and creative environment, demonstrating the evolution of local advertising from the sixties to the present.
Chapters
-
The sixties
-
The seventies
-
The eighties
-
The nineties
-
The 2000s
References
AEAP. (2011). 40 años de una pasión: Asociación Ecuatoriana de Agencias de Publicidad. Quito: Ecuador: Artes Gráficas Senefelder.
Applegate, E. (2008). The Development of Advertising and Marketing Education: The First 75 Years. Murfreesboro, Estados Unidos: Middle Tennessee State University.
Farmer, M. (2017). Madison Avenue Manslaughter: An inside view of fee-cutting clients, profit-hungry owners and declining ad agencies. Segunda Edición. Nueva York, Estados Unidos: LID Publishing.
Ford, J. L.C. (1947). A Study of the Pre-War Curricula of Selected Schools of Journalism. (Tesis doctoral). University of Minnesota, Minneapolis.
Ogilvy, D. (1963). Confessions of an advertising man. Nueva York, Estados Unidos: Atheneum.
Santacruz Caicedo, R. E. (2011). Los protagonistas de la publicidad en el Ecuador los últimos 20 años. Estudio históricos y de contexto (Tesis de licenciatura) UNIVERSIDAD TECNOLOGICA EQUINOCCIAL. FACULTAD: CIENCIAS SOCIALES Y COMUNICACIÓN). http://repositorio.ute.edu.ec/bitstream/123456789/10249/1/43582_1.pdf
Tungate, M. (2007). El Universo Publicitario: Una Historia Global de la Publicidad. Barcelona, España: Editorial Gustavo Gili.
UDLA. (2019). PUBLICIDAD. https://www.udla.edu.ec/carreras/programas-academicos/pregrados/facultad-de-comunicacion/publicidad/
Vallejo, G. (1996). Tres décadas de la publicidad en el Ecuador. Guayaquil, Ecuador: Grupo Offset Abad.